Menu
عکس های پروفایل

«طرح تقویت» جهاد بزرگ فرهنگی است – دانلود رومان خارجی

رومان جدید ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی گرجی به بهانه بیست و ششمین دوره اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی که به همت نماینده ولی فقیه در استان در حال برگزاری است، مقاله‌ای نوشته که در زیر آمده است:

دشمن در ناتوی فرهنگی، عقبه جمهوری اسلامی یعنی، اخلاق اسلامی، ایمان و توکل به خدا، ارزش‌های الهی و علاقه به اسلام را هدف قرار داده و با شعار دهکده جهانی، جهانی‌سازی و… به صدور آزادانه فرهنگ مصرفی، گسترش ضد ارزش‌ها، تحمیل سبک زندگی غربی و نابودی سنت‌های اصیل فرهنگی در زیر چرخ مدرنیته و دیجیتالی شدن زندگی روی آورده است. فریاد بلند ناتوی فرهنگی عاری از ساختن جهان اسلام از هویت انسانی اسلامی و نیز براندازی نظام جمهوری اسلامی است، دشمن این هدف استراتژیک را به صراحت بیان کرده است.

«دیدید‌کیو» مأمور سازمان سیا می‌گوید: «مهم‌ترین حرکت در براندازی جمهوری اسلامی ایران، تغییر فرهنگ فعلی ایران است و ما مصمم به آن هستیم.»

 شجاع‌الدین شفا، ضد انقلاب مقیم خارج می‌نویسد: «اصولا استراتژی جدید ما مبارزه فرهنگی است. ما باید بینش مردم را عوض کنیم تا جمهوری اسلامی ساقط شود.»

برای مقابله با «جبهه ناتوی فرهنگی» جز اقدام به جهاد فرهنگی گسترده راهی باقی نمانده است. یک بسیج همگانی لازم است. خواص، نخبگان و فرهیختگان رسالتی سنگین بر دوش دارند. جهاد فرهنگی با مشکلات و سختی‌های فراوانی روبه‌رو است و با جهاد نظامی تفاوت بسیار دارد، به همین دلیل«جهاد اکبر» نامیده شده است. جهاد فرهنگی باید تداوم یابد، چون نتیجه و ثمرۀ آن آنی نیست، علاوه که شبیخون فرهنگی دشمن نیز مقطعی نیست، تا وقتی دشمن در میدان است، ما نیز باید در میدان مبارزه حضور داشته باشیم، حتی اگر دشمنان نیز از تبلیغ و اهداف خود دست بردارند، ما نباید نسبت به تبلیغ دین سست شویم و کنار بکشیم.

در جهاد فرهنگی باید دغدغه دین داشت و از بی‌تفاوتی بیرون آمد. امیرمومنان حضرت علی علیه السلام ضمن مقایسه نیروهای عصر خود با نیروهای عصر پیامبر(ص) در پیشبرد اسلام و دغدغه دین داشتن، با سرزنش یارانش فرمود: به جانم سوگند! اگر ما در مبارزه مثل شما بودیم هرگز پایه‌ای برای دین استوار نمی‌ماند و شاخه‌ای از درخت ایمان سبز نمی‌گردید.

در عرصه جهاد فرهنگی ضمن فراهم ساختن مقدمات و بسترهای فرهنگی، باید به خدا توکل کرد و از هیاهو و ارعاب و تهدید دشمن نهراسید.

امام صادق(ع) از پیامبر(ص) نقل می‌کند: هر کس روش نیکی پدید آورد و آن را رواج دهد ثواب آن را می‌برد و تا روز قیامت برابر پاداشی که به عاملان آن سنت خوب می‌دهند، به او نیز داده می‌شود بدون آن‌که از پاداش دیگران چیزی کاسته شود.

خصوصیات کار فرهنگی درست در کلام مقام معظم رهبری

خصوصیت دیگری که کار فرهنگی دارد، این است که باید هوشمندانه باشد. کار فرهنگی باید هوشمندانه باشد. ۹/۷/۷۵

هدف فرهنگی باید متوجه اصول، پایه‌ها، ارزشه‌ا و چیز‌هایی باشد که به اصطلاح روی پیشانی انقلاب نوشته شده است؛ یعنی شعارهای اصلی.۲۱/۱۲/۷۴

طرح «طرح تقویت مبانی اعتقادی» طرحی است که:

۱- عمق بخشیدن به بصیرت دینی، سیاسی و فرهنگی جامعه به ویژه جوانان را، تقویت بینش سیاسی و باورهای دینی چون عقبه‌ای مستحکم، جامعه به ویژه جوانان را در برابر بمباران فرهنگی ناتو محافظت می‌کند و او را در مقابل موج‌های سنگین تبلیغاتی مقاوم می‌سازد، و چراغ معنویت و ایمان آنان را پر‌ فروغ‌تر می‌سازد و هشدار می‌دهد اگر پشتوانه‌ای از بصیرت دینی نداشته باشیم، ضعف ایمان و فقدان بصیرت دینی وسیاسی ما را مجذوب تبلیغات پر زرق و برق و پر فریب استکبار جهانی و ایادی داخلی می‌کند همچنان که قرآن می‌فرماید: نتیجه (وسوسه‌های شیطان و تبلیغات شیطان‌صفتان) این خواهد شد که دل‌های منکران قیامت، به آنها متمایل گردد؛ و به آن راضی شوند؛ و هر گناهی که بخواهند، انجام دهند!

۲- ایجاد قدرت تحلیل درست در آحاد مردم؛ مقام معظم رهبری در تبیین این راهکار می‌فرمایند: «در خودتان بصیرت ایجاد کنید؛ قدرت تحلیل در خودتان ایجاد کنید؛ قدرتی که بتواند از واقعیت‌های جامعه، یک جمع‌بندی ذهنی برای خودتان به وجود بیاورد و چیزی را بشناسید. این قدرت تحلیل خیلی مهم است. هر ضربه‌ای که در طول تاریخ ما مسلمانان خوردیم از ضعف قدرت تحلیل بود. در صدر اسلام هم ضرباتی که خوردیم همین‌طور بوده… نگذارید که دشمن از بی‌بصیرتی و ناآگاهی ما استفاده بکند و واقعیتی را واژگون جلوه دهد.»

۳- تقویت آرمان گرایی دینی، تبیین رابطه دین و دنیا، علم و دین و دین و سیاست؛

۴- تبیین جایگاه و نقش دین مداری در پیشگیری و مصونیت سازی در مقابل تهاجم اندیشه‌های گمراه‌کننده

۵- برانگیختن حس مذهبی در جوانان در جهت تعمیق باورهای دینی

۶- شبهه شناسی و پاسخ گویی به شبهات دینی، فرهنگی و اجتماعی

۷- استفاده از اساتید قوی و برجسته کشوری از رشته های مختلف علمی در زمینه های علمی، دینی و اخلاقی برای طرح مباحث

۸- بهره‌گیری از عالمان و سخنوران مورد علاقه جوانان در امور دینی

 ۹- سوق دادن مردم متدین به توجه به مسائل شرعی و ایستادگی در برابر کسانی که می‌کوشند از میزان پایبندی مردم به اعمال شرعی بکاهند و تقید به مسائل شرعی را تضعیف کنند.

دغدغه‌هایی که به نظرمی‌رسد باعث شد امسال نماینده ولی فقیه در استان محور این طرح بزرگ را هوشمندانه به تبیین و گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اختصاص دهد:

۱-توجه دادن آحاد مردم شریف به محتوای غنی و بی‌نظیر بیانیه “علم و پژوهش”، “معنویت و اخلاق”، “اقتصاد”، “عدالت و مبارزه با فساد”، “استقلال و آزادی”، “عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن” و “سبک زندگی” بود.

۲-توجه دادن همگان به ویژگی مهم و حائز اهمیت بیانیه “گام دوم انقلاب” از جمله جامعیت، نگاه به آینده، مخاطب قرار دادن جوانان، تاکید بر مبانی و شعارهای انقلاب اسلامی، یادآوری چشم‌اندازها و افق‌های انقلاب اسلامی، توجه به ارائه راهکارها، نگاه به جلو با توجه به تجربیات قبلی، انعطاف‌پذیری، منفعل نبودن و تاکید بر اصلاح خطاهای گذشته، پای‌بندی به اصول ضمن درک پدیده‌ها و موقعیت‌های نو و توجه به دفاع مقتدرانه.

۳- جلوگیری از به فراموشی سپردن بیانیه گام دوم مثل بسیاری از دیگر مطالبات رهبرمعظم انقلاب مثل: حقوق‌های نجومی، اقتصاد مقاومتی، جلوگیری از قاچاق، توجه به ظرفیت‌های داخلی، عدم ورود اجناس مصرفی از آمریکا، بی اعتمادی به اروپا ، شفافیت قراردادهای دولت و غیره.

۴- جلوگیری از اعمال سلیقه و برداشت‌های شخصی و گزینشی و حزب‌محور از بیانیه

۵- جلوگیری از تشریفاتی برخورد کردن و جلد زیبا زدن و در طاقچه گذاشتن بیانیه

برای تحقق اهداف این طرح عظیم که هرساله علی رغم مشکلات و موانع به همت امام جمعه شهرکرد و با دعوت از اساتید برجسته و تاثیرگذار، در استان برگزار می‌گردد توجه به نکات زیر مهم است:

۱- بهره برداری حداکثری و حضور پرشور آحاد مردم در برنامه‌ها

۱- اطلاع‌رسانی گسترده از طریق ابزارهای موجود (سامانه پیامکی، گروه‌های خودجوش و مردمی فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های دستگاه‌های اجرایی و ..) برای مخاطبین هر مجموعه  و سایر گروه‌های وابسته در جامعه و دعوت و ترغیب به حضور و ایجاد انگیزه در پاسخگویی به نیازهای فکری و شبهات اعتقادی

۲- دریافت فایل صوتی برنامه هر شب از پایگاه اطلاع‌رسانی طرح توسط مسؤولین محترم روابط عمومی و ارسال برای پرسنل و خانواده‌های آنان

۳- تدوین گزیده‌ای از بیانات برجسته سخنرانان در قالب جزوات آموزشی و توزیع در بین کارکنان و برگزاری مسابقه با جوایز ویژه

۴- تبلیغ و اطلاع‌رسانی ویژه طرح در تابلو اعلانات ادارات و به روز رسانی مطالب سخنرانان طرح

۵- دستگاه‌های و متولیان امور فرهنگی استان برای بهره برداری از این فرصت طلاییِ حضور با برکت اساتید در استان، برای ایجاد فضای معنوی در تشکل‌های مردمی زیرمجموعه خود برای مبارزه با تهاجم گسترده فرهنگی دشمن و افزایش شناخت اعضای تشکل‌ها نسبت به باورها و ارزش‌های دینی اقدام کنند.

۶- پرهیز از اجرای برنامه‌های همزمان با طرح در سطح شهر و سوق دادن مخاطبین همه‌ی برنامه‌ها به حضور در طرح.

۷- بارگزاری مطالب سخنرانان در سایت‌های ادارات کل و ارسال به سایت‌های وزارتخانه‌های مربوطه بمنظور انعکاس کشوری طرح و محتوای ارزشمند آن

تهیه کننده: علی گرجی- شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/۳۳۳۹/م

رومان خارجی معروف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *